مجموعه آموزشی زبان انگلیسی Eight
درحـال حاضـر کتـب موجـود در کشـور کـه در موسسـات آمـوزش زبـان انگلیسـی تدریس میشـود، بر اسـاس نیازهـای فرا گیـران ESL تدویـن شـده و درسـت بـه همیـن دلیـل اسـت کـه ا کثـر زبانآمـوزان ایرانـی پـس از مدتـی، درمییابند کـه نیازهـای واقعـی آنهـا بـرآورده نمیشـود و در مکالمـه همچنـان دچـار مشـکل هسـتند. در نـگارش کتـب Eight نیـاز زبانآمـوز EFL و مهارتهـای زبانـی او تحـت پوشـش قـرار گرفتـه کـه در ایـن میـان، نگاهـی ویـژه بـه فرا گیـران ایرانـی شـده اسـت.
در آغـاز هـر درس، بخشـی باعنـوان Warm-Up قـرار گرفتـه کـه مخاطـب EFL را از لحـاظ ذهنـی آمـاده یادگیـری درس مینمایـد. همچنیـن در آخـر هر دو درس، بخشــی تحت عنــوان CheckPoint وجود دارد که امکان مرور مطالب زبانی تدریس شده برای زبانآمـوز را فراهم می آورد.
از مزیتهــای اختصاصــی Eight بخشــی بــا عنــوان PRACTICE TIME اســت؛ ایــن بخــش امکانــی را فراهــم مــیآورد تــا فرا گیــران در خــار ج از کلاس فعالیتهــای زبانــی خــود را در محیــط واقعــی ادامــه داده و فرصــت بیشــتری بــرای اســتفاده کاربــردی از زبــان انگلیســی داشــته باشـند. بـا هـدف بالابـردن توانایـی نوشـتاری فرا گیـران، تمرینـات Writing مـورد توجـه ویـژه قـرار گرفتــه و زبانآمــوزان ســطوح پایــه تــا پیشــرفته بــرای مکاتبــات رســمی و آزمونهــای بیــن المللــی آمــاده میشــوند.
تصویر، نوشتار، رنگ و بافت از عناصری هستند که در گرافیک، وظیفه انتقال پیام را برعهده دارند. خصوصا در کتب آموزشی، «تصویر» و «نوشتار» مهمترین نقش را بر عهده میگیرند. در آموزش زبان انگلیسی نیزبه دلیل تازگی زبان جدید برای فراگیران و ناآشنابودن نوشتار، بهرهگیری از قدرت پیامرسانی تصویر اهمیتی مضاعف دارد. از آنجایی که یکی از اهداف پروژه بزرگ Eight ورود به عرصه بینالمللی است، لذا کلیه عناصر هنری بکاررفته در این مجموعه، تولیدی بوده و یا امتیاز نشر آن خریداری شده است.
آنچه در این طرح بزرگ مد نظر قرار دارد، دارای ویژگیهای هنری زیر است:
- استفاده از گروه رنگ های انرژیزا، شاد و سرزنده؛
- سیستم گرید مدولار (Modular Grid)؛
- طراحی کارکترها بر اساس ویژگی های بیان شده در متن و چهارچوبهای فرهنگی؛
- بکاربردن روش واحد برای تیپ سازی و طراحی فضا در تمام دروس؛
- بهرهمندی از تایپ فیسهای ساده، مدرن، هندسی و بدون سرک (San Serif) در تایپهای متن (Body) و تایپهای تیتر (Title) برای خوانش بهتر؛
- انتخاب و خریداری برخی تصاویر از منابع و آژانسهای معتبر بینالمللی.
نظر شما :