کنسرسیوم صادرات و برندسازی

کنسرسیوم صادرات و برندسازی

زمان: تیرماه ۱۴۰۱

مدت دوره: یک روزه به مدت۸ساعت

مدرس: دکتر مهرداد صحرایی

همراه با ارائه "پکیج آموزشی"

با ارائه گواهینامه معتبر و قابل ترجمه

پذیرایی: دو میان وعده و صرف ناهار

محل برگزاری: ساختمان مرکزی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد

معرفی دوره:

شرکت های بزرگ صادراتی امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار اقتصادی و صنعتی بسیاری کشورها محسوب می شوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که در صدد توسعه صادرات غیر نفتی خود هستند, بسیار حائز اهمیت است. این کشورها دریافته اند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن و توسعه صادرات, اولویت باید به ایجاد و توسعه شرکت های بزرگ مقیاس صادراتی داده شود.

کنسرسیوم صادراتی, ترکیبی داوطلبانه از چند شرکت است که با هدف آموختن هنر صادرات به اعضای خود و همچنین افزایش توان صادراتی و توسعه فروش کالاها و خدمات در خارج از مرزهای کشور و تسهیل صادرات این محصولات از طریق یک اقدام مشارکتی تشکیل می شوند. اعضای یک کنسرسیوم می بایست در یابند که جنبه همکاری برتر از جنبه رقابت باشد تا بتوان به بازارهای کلیدی و آخرین تکنولوژی ها دست یافت.

کنسرسیوم صادراتی را می توان به عنوان یک همکاری رسمی استراتژیک میان تا بلند مدت بین چند شزکت در نظر گرفت که به عنوان یک متخصص تامین کننده خدمات برای تسهیل در امر دستیابی شرکت ها به بازارهای خارجی عمل می نمایند و بسته به شرایط و نیاز می توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت های صادراتی بنگاه های اقتصادی, به ویژه بنگاه های کوچک و متوسط را برعهده گیرند.

کنسرسیوم صادراتی, یک شرکت کاملاً مستقل که اعضای آن هویت قانونی, مالی, مدیریتی و بازرگانی خود را حفظ می کنند و در بیشتر موارد به صورت غیرانتفاعی ثبت می شود. یک کنسرسیوم صادراتی را می توان به عنوان واحد یا دپارتمان مشترک توسعه صادرات و یا فروش خارجی نامگذاری کرد که خدمات تخصصی صادرات را برای اعضای خود فراهم می آورد.

  1. مخاطبین دوره:

مدیران، کارشناسان ارشد و مشاوران ارشد فعال در صنعت کاشی و سرامیک کشور و علاقه‌مند به ارتقاء دانش مدیریتی خود باشند.

  1. سرفصل دوره:
  • مقدمه ای بر صادرات
  • مهارت های لازم برای صادرات
  • اصول کنسرسیوم و عملکرد آن
  • نحوه تشکیل کنسرسیوم صادرات
  • نحوه اداره کنسرسیوم صادراتی
  • وظیفه شناسایی بازارهای صادراتی
  • وطیفه بازاریابی و توسعه در کنسرسیوم
  • مشاوره صادرات در ساختار کنسرسیوم
  • اجرایی نمودن عملیات صادرات در...
  • وظیفه اعضا پس از موفقیت در صادرات
  • توسعه صادرات در کنسرسیوم
  • تعیین یک مدیر فنی صادرات
  • برند سازی داخلی و بین الملل
  • پرسش و پاسخ
  • مشاوره

  1. معرفی مدرس:

دکتری مدیریت بازرگانی بین المللی (صادرات و واردات)

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (امور مالی)

مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی،

یکی از ۱۰ استاد بزرگ در امور بازرگانی در ایران

۲۰ سال سابقه کار در امور بازرگانی

کارشناس بازاریابی، فروش، صادرات و واردات و قراردادهای بین المللی

۲۰ سال در مشاوره و آموزش امور بازرگانی

تدریس بیش از ۱۰۰۰ دوره OJT (On Job Training) در کشور ایران

بازدید از بیش از ۳۰۰ کارخانه در ایران و خارج از کشور

۲۲ ماموریت خارج از کشور، بیش از ۱۲۰ شهر مختلف در ماموریت های داخلی

  1. نحوه ثبت نام

با مراجعه به سایت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد به آدرس http://yze.jde.ir/fa و یا از طریق لینک مستقیم زیر ثبت نام نمایید.