توسعه مهارت‌های ارتباطی (DISC)

توسعه مهارت‌های ارتباطی (DISC)

مهارت ارتباطی در سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها

از آنجا که ارتباطات مهم ترین عامل توسعه انسان در زندگی فردی و جمعی می باشد، یکی از نمودهای زندگی جمعی در عصر کنونی، زندگی سازمانی است. مدیریت روابط با کارکنان، روند توظهوری را در رابطه با مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فرد و متقابلاً روابط ارزشمند با کارکنان بر مبنای فناوری اطلاعات تشکیل می دهد. البته پیش از آنکه یک سازمان به اجرای صحیح مدیریت ارتباط با کارکنان بپردازد، باید نسبت به مشکلات بالقوه و احتمالی، آگاهی داشته باشد تا بتواند در موقع لزوم با آن مقابله نماید. مدیریت روابط با کارکنان به عنوان یک رویکرد کارآمد در نظر گرفته می شود که ارزش های متقابلی را برای کارمندان و کارفرمایان ارائه می دهد. با توجه به اهمیت نقش عامل انسانی در سازمان ها، توجه به آن از اولویت بالایی برخوردار است و شناخت عوامل مؤثر بر بهره وری کارکنان به مدیران کمک می کند تا با مدیریت بر این عوامل، بر بهره وری کارکنان و در نهایت سازمان بیفزایند. سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری سازمانی و استفاده هر چه بهینه‌تر از منابع بودجه و نیروی انسانی، نیاز دارند مدیریت ارتباط با کارمندان را به‌صورت جدی دنبال کنند. تا وقتی شیوه‌های سنتی ارتباط مدیران با کارکنان باشد، نمی‌توان به رشد و توسعه آن کسب‌وکار امید داشت. در واقع اهمیت مدیریت ارتباط با کارکنان به نقش آن در رشد و تعالی سازمان بر می‌گردد. بنابراین لازم است صاحبان هر کسب وکاری در جهت پاسخگویی به انتظارات اعضا، برقراری ارتباط مدیران با کارکنان را به شکل ویژه دنبال کنند.

توسعه مهارت‌های ارتباطی با بهره مندی از تکنیک جهانی دیسک ( DISC )

مدل علمی و کاربردی DISC اولین بار در سال ۱۹۲۸ توسط دکتر مارستون استاد دانشگاه هاروارد و کلمبیا مطرح شد و بعدها توسط متخصصین حوزه رفتارشناسی توسعه پیدا کرد و در دهه اخیر جزء پکیج‌های مطرح و کاربردی در کشورهای توسعه یافته شد. مدل DISC یک دوره آموزشی نیست بلکه یک پکیج یکپارچه و بسیار کارآمد است که به زعم انجمن مدیریت آمریکا در زمینه های زیر کاربرد دارد:

  • حل مسئله و تصمیم گیری
  • بهبود اثربخشی فردی
  • بهبود روابط بین فردی و اثربخشی تیم ها
  • مدیریت زمان
  • مدیریت تعارضات
  • ایجاد تیم های حرفه ای
  • تغییرات سازمانی

مدل DISC ، زبان جهانی رفتارهای قابل مشاهده انسان است. این مدل از جمله مدل های رفتاری در زمینه مدیریت خویش یا همان خود کنترلی است که به شما کمک می کند چرایی رفتارهای خود و دیگران را در محیط های مختلف درک کنید. این مدل دارای چهار سبک رفتاری D (تسلط)، I (نفوذ)، S (ثبات) و C (وجدان) است که با ارائه یک گزارش تفصیلی از سبک شخصیت، ترجیحات و تمایلات رفتاری و هر آنچه که موجب بهبود تعامل و ارتباط موثر شما با دیگران می شود را در اختیار قرار می دهد. رفتارشناسی دیسک بدون قضاوت و ارزش‌گذاری صفات رفتاری افراد، به دنبال فهم آن‌ها بوده و از این طریق به شناسایی شخصیت افراد و نحوه تعامل آن‌ها با محیط پیرامونشان می‌پردازد. علاوه بر این، ابزار DISC در شناسایی سبک رهبری، افزایش فروش و ارتباط با مشتری، ارزیابی ریسک رفتاری افراد و بهبود روابط بین فردی کاربرد دارد.از این پکیج به شکل گسترده‌ای در سازمان های تراز اول جهانی استفاده می‌شود.

در کارگاه توسعه مهارت‌های ارتباطی با بهره مندی از تکنیک جهانی دیسک ( DISC ) به دنبال چه هستیم؟

رفع برخی از مشکلات کارکنان و نقاط بحرانی سازمان از جمله

  • بی‌برنامگی وعدم پیگیری فعالیت‌ها
  • ناتوانی در انجام همزمان چند کار
  • راحت طلبی و تنبلی
  • تزلزل و عدم قاطعیت در تصمیم
  • عجله در تصمیم گیری و عدم توجه به جزئیات
  • اتکای بیش از حد به توانمندی‌های شخصی
  • تمرکز بر نقص‌ها و افتادن در تله جزئیات
  • به خاطر سپاری رویدادهای منفی
  • و...

مزیت‌های ویژه دوره:

  • انجام رایگان تست دیسک و تفسیر نتایج برای دانش‌پذیران
  • رمز گشایی از رفتار خود و سایر افراد با مدل رفتارشناسی دیسک
  • آشنایی با نقاط قوت و قابل بهبود خود و سایر افراد با کمک آزمون دیسک
  • انجام فرآیند استخدام، جذب و ارتقاء شغلی نیروی انسانی بر اساس الگوی رفتاری و تیپ شخصیتی پرسنل
  • دوره تخصصی، کاربردی، حرفه‌ای و کاملاً اجرایی
  • آشنایی با به روز‌ترین مسائل توسعه مهارت‌های ارتباطی در کسب و کارها
  • افزایش توانایی‌ها و قابلیت‌های ارتباطی با کارمندان و مشتریان
  • آگاهی از نقاط قوت و توانایی‌ها در برقراری ارتباط و قدرت نفوذ در دیگران و استفاده از فرصت‌های پیشرفت و ارتقاء
  • توانایی کاربرد دانش و مهارت‌های کسب شده در دنیای واقعی
  • توسعه مهارت‌های مدیریتی و ارتباطی
  • توانایی مدیریت شرایط بحرانی و دشوار و حل تعارضات
  • یادگیری قواعد ارتباطات و رفع تعارضات
  • توان تطبیق الگوی رفتاری کارکنان از طریق بررسی زبان بدن و کلمات و نگرش افراد در مصاحبه‌های فردی
  • توان بکارگیری تست دیسک در فرایند حوزه منابع انسانی شامل: جذب و استخدام، آموزش و توسعه فردی، کانون ارزیابی، جانشین پروری، تطبیق شغل و شاغل، ارزیابی عملکرد و انگیزش دهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدت زمان کارگاه:

کارگاه علمی، عملی و کاربردی توسعه مهارت‌های ارتباطی با بهره مندی از تکنیک جهانی دیسک ( DISC ) به مدت ۴ ساعت به صورت حضوری و با تحلیل آزمون دیسک برگزار خواهد شد.

سرفصل‌های دوره:

  • ارتباط موثر با افراد
  • استعداد یابی و پرورش استعدادها
  • شناخت نقاط قوت و ضعف رفتاری
  • آنالیز و تحلیل رفتار خود و دیگران
  • رفع تعارضات
  • حل مسآله
  • توسعه فردی
  • مدیریت زمان
  • جذب و استخدام
  • تصمیم گیری

مخاطبین:

کارگاه توسعه مهارت‌های ارتباطی با بهره مندی از تکنیک جهانی دیسک ( DISC ) برای همه تمام افرادی که به دنبال موفقیت و رشد در کسب و کار، شغل و زندگی خود هستند مناسب است، چرا که در هر نقشی و در هر کاری به یک ارتباط حرفه‌ای و هوشمندانه با انسانها نیاز دارد تا به اهداف خود برسد. اما به صورت ویژه مخاطبین کارگاه شامل گروه‌های ذیل هستند:

  • مدیران و مشاوران حوزه صنعتی، سازمانی و منابع انسانی
  • صاحبان کسب و کار و کارآفرینان
  • مدیرانی که به دنبال تشکیل تیم حرفه‌ای و مدیریت افراد متفاوت هستند.
  • مدیران ارشد و اداری سازمان‌ها و شرکت‌ها.
  • بازاریابانی که به دنبال شناخت بهتر و جذب حرفه‌ای‌تر مشتریان هستند.
  • فروشندگانی که می‌خواهند ارتباطشان با مشتری را حفظ و تقویت کنند.

گواهینامه:

دانش‌پذیران محترم در پایان کارگاه، موفق به اخذ گواهینامه معتبر از سازمان جهاد دانشگاهی یزد با قابلیت ترجمه رسمی می‌گردند.

نحوه ثبت نام

مراجعه به سایت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد به آدرس اینترنتی www.jdyazd.ac.ir و تکمیل فرم ثبت نام به صورت آنلاین.

راه‌های ارتباطی و کسب اطلاعات بیشتر:

یزد صفائیه، میدان عالم، بلوار شهدای گمنام، سازمان جهاددانشگاهی استان یزد

تلفن: ۳۱۶۲۲۰۰۱ ۰۳۵

www.yze.jde.ir